Isnin, 12 Mei 2014

sedar diri

Hi assalamualaikum . Hi korang :) rindu korang  hahaha

Oke kali ni aku nak story tentang sedar diri . Kau tau ape tu sedar diri ? Biar aku explain kat korang . Sedar diri tu like ukur baju kat badan sendiri or ukur kasut ikut saiz sendiri *pepatahbaru hahaha

Oke let me start it . Kita ni hidup kenelah sedar diri . Tak payah nak ikot sangat fesyen ke trend , asalkan kite hidup bahagia dah . Kite ni  tktau bile kite kat bawah kan ? So prepare lah untuk hari-hari tu . Bersedia sebelum tertangkup tertonggek ke ape lagi lah . Duit dlm bank tu dh ckup ke bang kak ? Dah byak dah ? Aku tengok skrang ni trend remaja terutamanya yang berbangsa melayu ni nak cantik dan perfect kat depan bijik mata orang , tapi sanggup berhutang , bergolak bergadai . Walaweh ! Come on !

Jangan nak menunjuk sangat kau kaya sedangkan kau pape bro / kak . Kau ade kwan kaye pun , tk payah ikot lah style hidop dye . Kesian mak abah kau weh . Sumpah aku kesian , mak bapak bergelut dengan dunia nak bagi kau makan , tapi kau punye style mcm bapak kau menteri .

Aku pun ikot style dan trend jugak , tapi takde lah melampau sangat . Ni tak , setiap bulan beli aksesori baru lah , hang out lah . Bro , aku beli baju kat outlet je , hang out bayar duit sewa then lepak mekdi , tak pun layan lah steamboat mahal tu . Tapi sebab makan aku tk kisah . Biar kenyang asalkan kite sihat . Hahaha ,

Dah dah . Just nk bagi nasihat je . Kalau tknak terima tkyah bace . Tapi korang dah bace kan ? Hahaha kesian . K stop it .  Oke lah , get to go babeh !! xoxo :P

belog den (^_^)

0 comments:

Catat Ulasan